علمی-اجتماعی
دو شنبه 30 دی 1392برچسب:, :: 12:32 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
زد وبند برخی پزشکان در ایران با بعضی از مراکز دارویی و درمانی پدیده ای بسیار زشت است که همه ی ما کم و بیش با آن آشنا هستیم و برخورد داشته ایم و متاسفانه هیچ گونه برخوردی با آن نمی شود.
دو شنبه 30 دی 1392برچسب:, :: 12:21 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
آیا می دانید بر اثر بی توجهی برخی از پزشکان متخصص نسبت به بیماران اورژانسی و بیماران بستری و توجه به نکات فرعی که برایشان سود آور است - مانند چرا آزمایش و سونوگرافی واکو و آنژیو و ... در جایی که ما اعلام کرده ایم انجام نشده و از این دست مطالب که معمولا با افرادی و مراکزی برای گرفتن پورسانت با هم کار می کنند.- باعث مرگ بیماران زیادی در سال در بیمارستانها و مراکز درمانی ایران می شود؟.نکته جالب توجه تر این است که در کشورهای غربی پزشک به هیچ وجه حق ندارد که با جان بیماران بازی کند و حتی با تشخیص اشتباه یا بی توجهی نسبت به درمان و داروی بیمار ممکن است پزشک کارش را خیلی ر احت از دست بدهد ولی متاسفانه در ایران پزشکان به مثابه خدایان المپی هستند.
دو شنبه 30 دی 1392برچسب:, :: 12:13 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
: 1- دارو درمانی : از مهم ترین شیوه ها است . مصرف ریتالین یا متیل فنی لیت دکسترو آمفتامین یا دکسدرین بپولین یا سایلوت ثرریدین : باعث کاهش اغتشاش گری – پرخاشگری – عدم آمادگی برای همکاری در خلال یک بازی گروهی در پسران – کاهش رفتارهای ----- اجتماعی عوارض ریتالین : سر درد – دل درد – کاهش اشتها – بی خوابی – کاهش موقتی رشد قد و وزن – برای کودکان دارای سندرم تورت و دارای تیک باعث تشدید مشکلات شان می شود . 2- مداخله در سطح خانواده مداخله در سطح همسالان : آموختن روشهای آموزش حل مساله اجتماعی
دو شنبه 30 دی 1392برچسب:, :: 12:10 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
اختلال بیش فعالی یا هایپر اکتیو یا اختلال عدم توجه یا نقص توجه یکی از شایع ترین اختلات روانپزشکی در کودکان است . اختلال کم توجهی یا بیش فعالی عبارت است از یک نوع رفتار خاص در کودکان به طوری که این کودکان تنها می توانند برای مدت کوتاهی روی یک موضوع خاص تمرکز کنند . ضمنا این کودکان گاهی حرکات و رفتار کنترل نشده ای را به طور ناگهانی از خود بروز می دهند . البته بیش فعالی می تواند وجود داشته باشد یا نداشته باشد حدودا 5 تا 10 در صد کودکان مدرسه ای دچار این اختلال هستند . آشکارترین تظاهر رفتاری این اختلال فزون جنبشی حرکتی است . نارساییهای توجه به منزله عامل اصلی اختلال نارسایی توجه است . برانگیختگی فیزیکی نیز از دیگر عوامل اصلی اختلال توجه است . قبل از 7 سالگی بروز می کند . قبلا به عنوان آسیب دیدگی ناشی از قلیل مغز می دانستند و معتقد بودند که این آسیب ناشی از الف: ضربه های تولد ب- عفونتهای پیش تولدی ج- مسمومیتهای محیطی می دانستند . بیش فعالی ، اختلال حرکتی – ادراکی ، بی ثباتی هیجانی – کمبود هماهنگی کلی – اختلالت توجه محدودیت میدان دید حواس پرتی – تکرار و در جا زدن – ناتوانی در تکمیل کارها – بی توجهی – ضعف تمرکز – رفتار ناگهانی قبل از اقدام نمی اندیشد – تغییرات ناگهانی در فعالیت –بی قراری – در کلاس درس ناگهان از جا پریدن – فقدان سازمان اختلال حافظه و تفکر – ناتوانی های خاص یادگیری – اختلالات تکلم و شنوایی – نشانه های عصبی مبهم و بی نظمی های الکترو آنسفالوگرافیک –تقریبا 75% کودکانی که که به عنوان بیش فعال تشخیص داده می شوند علائم رفتاری پرخاشگری نافرمانی را به طور نسبتا ثابت نشان می دهند
دو شنبه 30 دی 1392برچسب:, :: 12:7 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
نوع بی‌دقت و بدون توجه در این نوع در فرد نمی تواند روی تکلیفی که به او می‌دهند و یا یک فعالیت خاص تمرکز داشته باشد. اکثر کودکان دچار ADHD در دقت و توجه کردن دچار مشکل هستند. این دسته از افراد غالبا: • توجه زیادی به جزئیات ندارند. • بر بازی‌ها و کارهای مدرسه نمی‌توانند تمرکز داشته باشند. • کارهای مدرسه و فعالیت‌های روزانه خود را در منزل تا آخر دنبال نمی‌کنند و آنها را به پایان نمی‌رسانند. • ‌نمی‌توانند یک وظیفه یا تکلیف را تمام و کمال انجام دهند. • اسباب بازی‌ها ، کتاب‌ها و وسایلشان را اغلب گم می‌کنند. نوع تکانشی - بیش‌فعالی در این نوع از اختلال فرد بسیار فعال است. و بدون فکر اقدام به فعالیت و انجام کار می‌کند. فعالیت بیش از حد معمول ، قابل مشاهده‌ترین مشخصه اختلال ADHD است. کودک بیش‌فعال همیشه در حال انجام کاری می‌باشد. ممکن است سطح بیش‌فعالی با افزایش سن کاهش یابد. این کودکان قبلا از این که راجع به عملی فکر کنند آن را انجام می‌دهند. برای مثال این کودکان ممکن است بطور ناگهانی وسط خیابان شروع به دویدن کنند و از یک سمت به سمت دیگر خیابان بدون نگاه کردن حرکت کنند و یا این که از درخت بلندی شروع به بالا رفتن کنند. ممکن است آن ها موقعیت‌های خطرناک شگفت زده شوند. گاهی هم هیچ ایده و فکری برای خارج شدن از این وضعیت ندارند. غالبا ، فعالیت‌های تکانشی و بیش‌فعالی با هم همواره هستند. مشخصه کودکانی که این اختلال را با هم دارند بدین گونه است: • بی‌قراری و ناآرامی • ‌دویدن مداوم از سویی به سوی دیگر و یا بالا رفتن از چیزی • پایین آمدن از صندلی وقتی که اجازه این کار را ندارند. • عدم توانایی در بی‌سر و صدا بازی کردن • بیش از حد صحبت کردن • پاسخ‌دادن ناگهانی و بدون فکر به پرسشی که هنوز تمام نشده است. • عدم توانایی در صبر کردن برای نوبت خود • بدون اجازه وسط بازی دیگران پریدن • وسط صحبت دیگران پریدن نوع ترکیبی در این نوع اختلال فرد بسیار فعال است و بدون فکر اقدام به فعالیت و انجام کار می‌نماید. کودکان با این نوع اختلال نشانه‌هایی از هر دو نوع قبل را که متذکر شویم دارا هستند. آنها در توجه‌کردن، بیش‌فعال بودن و کنترل تکانش‌های خود دچار مشکل هستند. البته گاهی تمام کودکان بی‌توجه هستند و یا اینکه بیش از حد فعالیت می‌کنند و حرکات تکانشی دارند. اما در کودکان دچار ADHD این حرکات همیشگی هستند نه استثنایی این رفتارها برای کودک در خانه ، مدرسه و با دوستان مشکلات حقیقی ایجاد می‌کنند در نتیجه اکثر کودکان دچار این اختلال ، احساس افسردگی ، اضطراب و عدم اطمینان به خود را دارند. این احساسات جزء نشانه‌های ADHD محسوب نمی‌شوند و در اثر مشکلات مکرر در خانه و مدرسه در کودک ایجاد می‌شوند.
دو شنبه 30 دی 1392برچسب:, :: 12:4 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
مشکل در توجه - فعالیت بیش از اندازه (بیش‌فعالی) - انجام عمل قبل از فکر کردن به آن (حرکات تکانشی)
دو شنبه 30 دی 1392برچسب:, :: 12:0 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
بیش‌فعالی به حالتیگفته می شود که در آن کودک به نحوی مفرط و بیش از اندازه فعال و پرجنب‌ و جوش است. تحرک زیاد این کودکان نه تنها خود آنها را بلکه اطرافیان ، همکلاس‌ها ، اولیای مدرسه را دچار مشکل می‌کند. از آن جایی که در میان درصد بالایی از معتادین و افرادی که ترک تحصیل کرده‌اند علایم بیش فعالی در کودکی قابل مشاهده است.کودک یش فعال اگر سرش نیز بشکند و خون از آن جاری شود فقط برای مدت زمان کوتاهی آرام می شود و دوباره زمین و زمان را به هم می دوزد. از طرفی کودکان بیش فعال در معرض خطر بالایی از اختلال سلوک ، شخصیت ضد اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر قرار دارند لذا آگاهی همگان بویژه والدین و معلمان در این حالات از اهمیت بسزایی برخوردار است. نقص در تمرکز یا اختلال بیش‌فعالی (ADHD) شرایطی را برای کودک ایجاد می‌کند که نتواند آرام و بدون حرکت بنشیند، رفتارش را کنترل کرده و توجه خود را به یک موضوع خاص معطوف کند.
شنبه 28 دی 1392برچسب:, :: 23:55 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
ملعون و نفرين شده است آن كسى كه نماز صبح را عمدا به تاخير بيندازد تا موقعى كه ستارگان ناپديد شوند. هيچ چيزى و عملى همانند نماز، بينى شيطان را به خاك ذلّت نمى مالد و او را ذليل نمى كند.
شنبه 28 دی 1392برچسب:, :: 23:45 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
راستی حالا که از درس و مشق متنفریم از زبان و ادبیات و فرهنگ و دینمان بدمان می آید اگر روزی از خواب بیدار شویم و ببینیم که دشمنان بر کشور و سرزمینمان چیره شده اند و تمام کتابها را سوزانده اند و هیچ کسی حق ندارد به زبان کشورمان حرف بزند یا بنویسد و بخواند و ما را وادار کنند که دست از دین و اعتقاداتمان برداریم چه احساسی خواهیم داشت ؟
شنبه 28 دی 1392برچسب:, :: 23:41 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
با پاسخ دادن به سوال زیر هوش و میزان دقت خود را بسنجید : در ایران پزشکان متخصص در بیمارستانها چقدر از وقتشان را در روز صرف معاینه و ویزیت هر یک از بیمارانشان می کنند . الف – 30 ثانیه ب- 45 ثانیه ج – یک دقیقه د- خدای نکرده دو دقیقه

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    آخرین مطالب
    آرشيو وبلاگ
    پیوندهای روزانه
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی-اجتماعی و آدرس shamila.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1412
بازدید هفته : 1591
بازدید ماه : 4393
بازدید کل : 3506025
تعداد مطالب : 14893
تعداد نظرات : 281
تعداد آنلاین : 1

<>