علمی-اجتماعی
پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, :: 16:44 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
فشارخون بالا شایعترین شکل بیماری قلبی عروقی است که تقریبا از هر 3 نفر یک فرد به آن مبتلا می شوند . درصورتیکه این مشکل تحت کنترل قرار نگیرد خطر حمله قلبی سکته مغزی وبیماری کلیوی را افزایش می دهد. فشارخون بالا گاهی کشنده بی سرو صدا نامیده می شود چون تامراحل انتهایی اکثرا هیچ علامتی ندارند.
پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, :: 16:43 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
Innocent murmurs : سوفلهای بی آزار یا سوفلهای بیگناه سوفلهای بسیار شایعی هستند که خیلی ازمواقع خانواده ها بدلیل همین سوفلها هیجان زده و مضطرب میشوند که باید به والدین اطمینان دهیم که موردی نیست . این مرمرها حالت ویبرتوری دارند حالتی که به تار موسیقی ضربه ای زده میشود یعنی حالت ارتعاش دار دارند و حالت موزیکال دارند و در غیبت مشکلات آناتومیک و اختلالت فیزیولوژیک قلب یعنی دریک قلب سالم اتفاق می افتد. 80% در هفته اول تولد شنیده می شوند60% - 40 % بعد ازنوزادی شنیده می شوند و معمولاً هم بی خطر است .با سمع می توانیم آنرا کشف کنیم . 90% با فونوکاردیوگرافی شنیده میشود. وقتی بچه ورزش می کند یا تب دارد یا هیجان زده است و تاکیکارد است صدای این سوفلها بلندتر میشود .
پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, :: 16:41 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیماری حاد ویروسی خونریزی دهنده قابل انتقال از حیوان به انسان است که فرد به دنبال تماس با دام آلوده و خون و ترشحات لاشه دام آلوده، گزش کنه و تماس با خون و ترشحات و نمونه های بافتی بیمار آلوده مبتلا می شود. این بیماری دارای چهار مرحله از جمله دوره کمون: 1-پس از گزش کنه (یک تا سه روز و حداکثر 9 روز ) 2-پس از تماس با خون و ترشحات و بافت حیوان و انسان مبتلا (5 تا 7 روز و حداکثر دو هفته)، 3-دوره قبل از خونریزی 4-بیمار به طور ناگهانی دچار تب ، سردرد و درد عضلانی،و در مواردی درد پشت چشم، دل درد، اسهال و استفراغ می شود. این بیماری در دام هیچگونه علائمی ندارد و ابتلا انسان به بیماری خطرناک و حتی ممکن است به مرگ منتهی شود دامداران می توانند با سمپاشی از انتقال این بیماری که توسط حشراتی مانند کنه به وجود می آید جلوگیری کنند. ضمن اینکه مصرف کنندگان نیز می توانند با استفاده از دستکش در زمان تماس با گوشت و نگهداری آن به مدت 48 ساعت در فریزر از ابتلا به این بیماری جلوگیری نمایند •
سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, :: 1:25 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
هادس خدای مردگان هادس، در قرعه کشی با برادرانش، بدترین سهم را برنده شد و آن جهان زیرزمین یا دنیای مردگان است. از آنجایی که رعایای هادس را مردگان تشکیل میدادند، او به کسانی که موجب افزایش جمعیت سرزمینش میشدند بسیار علاقه داشت. مانند ارینی ها Erinnyes یا خشم و ناامیدی، که کارشان تعقیب گناهکاران و سوق دادن آنها به سمت خودکشی بود. هادس به دلیل حکومت بر زیرزمین، صاحب معادن زیرزمینی هم بود و خدای پروت هم به شمار می رفت. همسر او پرسفونه بود که توسط هادس ربوده شده بود. هادس خدای جهان مردگان بود اما خدای مرگ نبود، تاناتوس Thanatos خدای مرگ بود.
سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, :: 1:24 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
پوزئیدون برادر زئوس است و در قرعه کشی که پس از سرنگونی پدرشان انجام شد، دریا را به دست آورد و به نام خدای دریا شناخته میشود. دریانوردان و ماهیگیران از پرستندگان او بهشمار می روند. پوزئیدون با آمفی تریت Amphitrite که نوه اوسیانوس Oceanus تایتان آبهای به هم پیوسته جهان، ازدواج کرد. اسلحه او یک نیزه سه شاخه است، که میتواند جهان را بلرزاند و هر چیزی را درهم بشکند. او پس از زئوس قدرتمندترین خدا است و طبیعتی ستیزه جو و حریص دارد، به همین برای به دست آوردن شهرهای خدایان دیگر، با آنها درگیر میشده است.
سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, :: 1:24 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
زئوس فرزند کرونوس (Cronus)، تایتان بزرگ، بود. او پدرش را سرنگون کرد و بر سر حکومت با برادرانش پوزئیدون (Poseidon) و هادس (Hades) قرعه کشی کردند، زئوس در نتیجه این قرعه کشی به نام بزرگ خدایان شناخته شد، او فرمانروای آسمان و باران و اسلحه اش آذرخش است که آنرا به سمت کسی که او را ناخشنود کرده ، پرتاب میکرده است. یکی از مواردی که او را بسیار خشمگین میکرد دروغگویی و پیمان شکنی بوده است. زئوس هرا (Hera) را به همسری گرفت اما به خاطر داشتن ماجراهای عشقی فراوان شهرت داشته است.
سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, :: 1:23 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
خدایان المپ یا المپ نشینان این خدایان 12 تن بودند که پس از سرنگونی تایتانها (Titans خدایان اولیه) به حکومت پرداختند. کوه المپ محل نبرد تایتانها با خدایان دوازده گانه بود و بعدها هم به عنوان محل زندگی خدایان از آن نام برده شد. تمام المپ نشینان به نوعی با یکدیگر نسبت داشتند و بنا به شرایط زمانه هر از گاهی یک یا چند تن از آنها بیشتر مورد توجه قرار میگرفت. برای مثال اگر در زندگی واقعی، همسر حاکم یا شخص قدرتمند منطقه از شخصیت قوی یا خانواده مهمتری بود، خدایان زن و به خصوص هرا (Hera) که خدای مادر بود مورد توجه میگرفت. اگر جنگی در میان بود، معبد خدای جنگ بیشتر مورد توجه قرار میگرفت.
سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, :: 1:51 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
مناظره خدا و شیطان خدا: اى ابليس! چه چيز مانع تو از سجده كردن بر مخلوقى شد كه با قدرت خود آفريدم. آيا تكبر كردى يا از برترينها بودى برتر از اين كه فرمان سجود به تو داده شود؟ شیطان: من از او (آدم) بهترم، مرا از آتش آفريده‏اى و او را ازگل. خدا: از آسمانها (و صفوف ملائكه) خارج شو كه تو رانده درگاه منى اينجا جاى پاكان و مقربان است، نه جاى آلودگان و سركشان و تاريك دلان و مسلما لعنت من بر تو تا روز قيامت خواهد بود و هميشه مطرود از رحمت من خواهى بود. شیطان: پروردگارا! مرا تا روزى كه انسانها برانگيخته مى‏شوند مهلت ده مهلتى كه از فرزندان آدم انتقام گيرم، و همه را به گمراهى بكشانم. خدا: تو از مهلت داده شدگانى ولى نه تا روز رستاخيز و مبعوث شدن خلايق بلكه تا روز و زمان معينى. شیطان: به عزّتت سوگند كه همه آنان را گمراه خواهم كرد مگر بندگان مخلص تو از ميان آنها، آن گاه از پيش و از پس و از چپ و راست بر آنها مى‏تازم. و بيشترينشان را شكرگزار نخواهى يافت. خدا: به حق سوگند، و حق مى‏گويم كه جهنم را از تو و هر كدام از آنان كه از تو پیروی کنند پر خواهم كرد.
سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, :: 1:51 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
هر كس این سوره را بنویسد و به همراه خود داشته باشد یا آن را در رختخواب خود یا اتاق خواب خود قرار دهد هر گاه كسی بر او وارد شود یا از نزدش خارج شود او را ستوده و او را سپاس می گویدو این بر اثر مهربانی و لطف خداوند است. امام صادق علیه السلام نیز فرموده اند: هر كس سوره زمر را بنویسد و به بازویش ببندد یا در رختخوابش بگذارد هر كس كه با او ارتباطی دارد از او به نیكی یاد كرده و سپاسگزار او خواهد بودو هیچ كس با او دیدار نمی كند مگر اینكه او را دوستش دارد و هیچ كسی غیبت او را نخواهد كرد.
سه شنبه 24 تير 1393برچسب:, :: 1:40 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
کاش با یک سری از پدیده های نو و بدعتهاییی که جز فساد و بی بندوباری نتیجه ای ندارد مبارزه می شد و جلوی آنها گرفته می شد کارهایی که از عده ای واقعا زشت است مثلا برخی از زنان افراد روحانی به سالنهای آرایشگاهها مراجعه می کنند برای تتوی باسن !!! حتما این زنان زنان دوم و سومشان هستند

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    آخرین مطالب
    آرشيو وبلاگ
    پیوندهای روزانه
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی-اجتماعی و آدرس shamila.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 82
بازدید هفته : 1685
بازدید ماه : 4487
بازدید کل : 3506119
تعداد مطالب : 14893
تعداد نظرات : 281
تعداد آنلاین : 1

<>